Dashboard
Berichten
Het is belangrijk om de juiste vragen te stellen wanneer je een Pro inhuurt om jou met een project te helpen. Hier zijn een paar belangrijke tips die je kunnen helpen de juiste beslissing te nemen:
Doe onderzoek.
- Maak een plan. Denk goed na over het gewenste ontwerp en materialen. Hoe meer details over het project je kan delen met de Pro's, hoe beter je offertes en het eindresultaat zullen zijn.
- Bekijk de offerte en het StarOfService profiel van de Pro. Vergelijk prijzen en werkervaringen om een idee te krijgen wat voor jou het beste werkt. Zorg ervoor dat je het StarOfService profiel van Pro's bezoekt om afbeeldingen van hun werk, recensies en beroepsvergunningen te zien, dit helpt je de juiste keus te maken.
- Stel vragen. StarOfService maakt het makkelijk om te communiceren met Pro's met behulp van onze formulieren en beveiligde berichtenplatform. Stel gerust zo veel vragen als nodig is aan de Pro. Het is slim om de Pro te vragen naar soortgelijke projecten, referenties van vorige klanten, of je project een vergunning nodig geeft en of de Pro van plan is het werk uit te besteden.
- Ga de vergunningen en verzekering van de Pro na. Sommige projecten vereisen mogelijk extra vergunningen en verzekeringen; bekijk de onderstaande artikelen waarin je kunt lezen hoe je de vergunning van een Pro kunt verifiëren en welke verzekering het meest geschikt is voor jouw project.
Bekijk het StarOfService profiel van de Pro.
- Krijg een overzicht. Gebruik het profiel van de Pro om aanvullende informatie te krijgen, die mogelijk niet in de offerte is opgenomen; bijvoorbeeld, het aantal jaren ervaring, hoe vaak de Pro is ingehuurd op StarOfService, en hoeveel werknemers hun bedrijf heeft.
- Recensies zijn belangrijk. Recensies kunnen belangrijke informatie geven over de punctualiteit, technische vaardigheden, kwalificaties en kwaliteit van het werk van een Pro. Geverifieerde recensies zijn afkomstig van klanten die de Pro inhuurden via StarOfService, terwijl niet-geverifieerde recensies afkomstig zijn van klanten die de Pro elders vonden. Je kunt ook zien hoe de Pro reageerde op recensies, om te peilen hoe ze hun klanten behandelen.
- Een foto zegt meer dan duizend woorden. Het is cliché, maar waar. Pro's kunnen afbeeldingen of foto's van hun werk plaatsen om voormalige projecten te laten zien. Zoek naar voorbeelden van soortgelijke projecten die de Pro heeft voltooid. Als je geen afbeeldingen ziet, neem dan gerust contact op met de Pro om hier naar te vragen.
- Ga de referenties na. In de sectie referenties kun je een aantal indicatoren vinden van de vorige ervaringen van de Pro op StarOfService. Profielbadges (Brons, Zilver of Goud) geven de kwaliteit van het profiel van de Pro aan, en Top Pro badges geven aan dat de Pro is erkend op basis van recensies van hun klanten in het afgelopen jaar. Je ziet mogelijk ook een achtergrondonderzoek badge (dit betekent dat de Pro een nationaal achtergrondonderzoek heeft gehad) of een vergunningsbadge (dit laat zien dat we de vergunning van de Pro hebben kunnen verifiëren met behulp van een openbare database).
Schrijf de details op (en bewaar een kopie).
- Geef veel informatie. Zorg ervoor dat je de specifieke details van het project beschrijft, zodat je offertes ontvangt van Pro's die bereidwillig zijn en vakkundig kunnen inspelen op jouw behoeftes.
- Wees duidelijk over je verwachtingen. Als je op zoek bent naar een bepaalde stijl, vormgeving of techniek, stuur dan foto's of voeg ze toe aan je projectgegevens. Bovendien kun je altijd contact opnemen met Pro's mocht je telefonisch willen overleggen. Als je eenmaal een Pro hebt ingehuurd, is het belangrijk om betaalmethodes en specifieke voorwaarden voor jouw project vast te leggen.
- Contract ondertekenen. Als je klaar bent om iemand in te huren is een schriftelijke overeenkomst de beste manier om ervoor te zorgen dat jij en de Pro akkoord gaan, met name als het gaat om technische of hoogwaardige projecten. Veel mensen leggen de project- en betalingsdetails vast in een contract als het gaat om grotere verbouwingsprojecten. Kleinere projecten, zoals een eenmalige schoonmaakbeurt of massage, vereisen mogelijk een andere regeling. Het contract omvat onder andere het wie, wat, waar, wanneer en de kosten van een project. Voor langdurige projecten kun je een betaling in termijnen vastleggen in het contract.
- Bewaar kopieën van je administratie en betalingen. Maak een dossier van berichten, facturen, betalingsbewijzen, verzekeringen en vergunningsbewijzen. Voor bouw-gerelateerde projecten kun je foto's van de lopende werkzaamheden nemen. Foto's en documenten helpen je om voorbereid te zijn in het geval van onverwachte problemen. Het maakt niet uit wat je project is, vraag vooraf altijd naar extra kosten en zorg dat je een ontvangstbewijs van de Pro krijgt.
Gebruik je gezonde verstand.
- Kies niet automatisch de Pro met de laagste prijs. We houden allemaal van een koopje, en veel offertes zullen dat juist aanbieden. Maar je doet er goed aan om door te vragen om de reden achter de ongebruikelijk lage prijs te begrijpen.
- Neem je tijd. Stel gerust veel vragen zodat je alle informatie hebt die je nodig hebt om beslissing te maken.
- Zoek hulp als je een probleem tegenkomt. Als er een probleem ontstaat terwijl je project aan de gang is, probeer het dan eerst op te lossen met de Pro, dit werkt vaak het beste. Als je samen niet tot een akkoord komt, laat het ons dan weten. Wij zijn er om te helpen.
- Volg je gevoel. Als iets niet helemaal goed voelt, vertrouw dan op jezelf. Het is heel belangrijk om tijd en moeite te investeren in het besluitvormingsproces zodat je straks kan genieten van een prachtig afgewerkt project.